"Adopt a Swede"

Jag har berättat om Kap Verdeanernas engagemang i min sociala liv.

Well.

Igår engagerade sig även den amerikanska diplomatkåren i min välfärd.

Vi satt på Café Sofia (där jag alltid sitter) jag och två amerikanska herrar från den Amerikanska Ambassaden. Vi hade blivit introducerad via en gemensam vän. Herrarna (som bar sina passerkort runt halsen och inte talade ett ord portugisiska) hade precis fått in sina hamburgare.

”No, seriously. Where IS your office?”

”Eum. This is my office.”

”Whaaat! You have no walls!”

Jag tittade mig runt på Sofias uteservering och konstaterade att han hade en poäng.

”No. But I blog about it. It makes for funny stories.” Kände inte att det här var ett bra tillfälle att även berätta att jag inte heller har någon dator (sönder), någon el (ingen generator) eller ens vatten (borta – okänd orsak).

De både herrarna skrattar gott i en kvart, ungefär, innan de i gemensam munterhet konstaterar:

”hahahaha oh yeah it is sad alright…hahaha… I will call the Swedish Foreign Office and ask what the hell they are doing, sending random Swedes away like this…hahahaha”

Han gav mig sedan sitt kort, med numret till den Amerikanska Ambassaden.

”If you have ANY problems, any at all, just call the Embassy.”

”Okay yes thank you.”

Jo. Så nu vet jag att Amerikanerna finns där om något skulle gå fel.

Himla skönt.

(bild nedan – diplomat-amerikan hjälper mig med min dator)

9 reaktioner på ”"Adopt a Swede"

  1. Oh, la la, han ser ut som en alien. Men om nu dessa herrar var så välutrustade med väggar och datorer kan du kanske ta hjälp av dem?

    Gilla

  2. Ja! Och just detta har precis skett! Det får bli ett helt nytt blogginlägg. Jag är hemma hos amerikanerna just nu OCH DE HAR PRECIS RÄDDAT MIN DATOR! Det är den jag skriver på just nu! *segerdans*

    Gilla

  3. Jaaaaaaaaaa! Underbart! Heja amerikanerna, och heja dig. Kolla om de inte kan hysa in dig lite i ett kontor som du kan jobba i. Kram!

    Gilla

  4. Hehehe ”snabba”, så sant som det är sagt J!
    Åh jag ÄLSKAR amerikaner!!! Dom är så jäkla homey och goa! Serri, hör av dig till dom när du behöver hjälp, fett värt!

    Gilla

  5. Nu har jag läst alla inlägg och kommentarer, och inte pga att du är min vän, utan för att den är bra. Jag vill höra mer Linn! Vad gör du en lördag? Du är ju ”ledig”…

    Gilla

Lämna en kommentar